Followers

assalamualaikum,welcome to my blog..

Monday, November 1, 2010

Tak Best..?..KENAPA..?


bila musim pembelajaran bermula,ramai yang tak sabar nk jmpa kwn..da yang excited beli alat2x tulis..beli bju bru tok g klas..alat make up lg..pendek cita,smua nk baru masa ari pertama msok klas..tp smngt n azam baru x..ke still azam yg lama..smgt yg lma..mungkin da sstgh dr korg sma cm yg kt ats 2..n da jgk yg nk mula kan sem baru dgn smgt baru..pa yg aku cita pnjg lbar nie..bkn nk cita sal azam bru ke smgt bru tok sem baru..jus nk story cmna kisah aku tok sem nie..



sem nie mrupakn antra sem yg plg xbes bg aku slma 5 sem da kt u nie..nk taw knapa?

1- kwn2x blik aku dah xdk skali ngan aku..dorg dk umah sewa..so,xley la aku nk bergosip + story telling, mkn sma2x smpai b'jam jam ngn mmbr2x rpt aku..

2- ari pertama smpai kolej,dpt taw aku xda blik..blik lma aku junior dah msok..so terpaksa tumpng blik junior len then t'pksa ddk dlm blik yg smpit..

3- cos aku yg dlu ada 3 klas dah d jadikan 2 klas..so,capacitinya terlalu rmai but so so so,quite n mmbosankn..

4- dak2x klas aku 2 mmg smua baik2x blka.alim2x jer..tp,aku plak xley nk msok ngn dorg..kta org, xngam..yela,aku nie bkn nya baik sgt klu nk d bnding kn dgn dorg smua..pegi klas smpai2x je ddk..then,msg2x wat hal sndri..tggu lec msok..msa lec dk story bagai,smua dgr jer..baik..abis jer lec story bagai, trus kuar klas..blik..kdg2x sbris ayt pown xckp..lbey krg cm2 la ari2x..smpai abis sem..borak ckit2x 2 kdg2 je la..2 pown klu da bnda nk cita..

5- hmpr sbulan lbey bru dpt blik sndr..2 pown dk 4org 1 blik..dpt plak ktil atas..aduh mak engkau..xlrat gila nk men pnjat2x nie..brg aku plak pnya la byk smpai kna simpan ckit kt blik junior yg aku tmpg dlu..nsib bek dorg xbyk brg,ley tumpg..thankz yeah..

6- aku dpt 1 bnda nie yg aku sgt2x xnk..tp nk wat cmna,tpksa trma..kna galas tggjwb bsr la jgk..smpai senget bahu aku nie ha..tggjwb tgjwb jgk,dah org p'cya kan kita,kna la laksana kan..t kta x amanh plak kan..


7- awl sem sblom msk cni, arwah paksu aku mninggal..fmily aku rpt gler ngn arwah..dya tggl ngn fmly aku hmpr 12 thun..aku anggap dya cma pak su aku,yela dah pak sdara aku..xpernah aku nangis smpai gler2x pnya nangis..xda la smpai mraung..skdr yg pt jer..yela,spa xsdey klu org yg kita syg pergi tggl kn kita wat slama2x nya..plg t'kilan,sblm arwah mnggal aku xsempat nk sembg pa2x ngan dya..nk g mlwat dya kt blik pown aku xsmpat coz 2 3 ari sblom 2 aku bru blik dr kem n byk abis kn wktu aku ngn tdr jer..aku smpat wat dya tersengeh je ngan glagat aku..2pown xsmpai 10 second..pas 2 aku dah xtgk dya..smpai skg aku msih t'kilan n stiap kali lalu tepi blik dya,mst aku tingat kt dya..i miss u,PAK SU..=(

8-hari raya aidilfitri baru2x nie pown xbrp bes..duet rya xdapt byk..tp 2 bkn sbb dya..ntah knpa, aku xda smgt nk berhari raya time 2..myb abg sulung aku xblik kowt..yeke..?..kwn2x pown xrmai yg dtg umah w/pn dah d jemput..aku plak nk grak xda trnsport..kwn2x smua dk jauh2x..tp dorg da trnsport..biar kn jela..bnda dah brlalu..

9- sem nie jgk la sem yg agk boring..nset aku xkn b'bnyi klu xda urusn n klu aku x sngja nk bnyi kn dya..bley kira ngan spa ja aku dk msg..kwn aku 4 org yg dk dlm kolej..pas2x org2x yg b'kaitn ngn p'satuan aku..mksdnya di sni..sunyi + sepi..

10- sem nie, pa yg aku wat smua xmnjdi..pegang2 xjd,pgang ini xjd..bla aku dah wat da ja yg slap..kdg2x da smpai yg mrugikn cost: including money+energy+time..da 1 part 2 cmera abg aku plak ilang kt tgn aku..aku bwk g kolej smpan lam laci,dk x dk ilang..seigt aku,aku xda wak kuar g mna2x coz cmra 2 xley gna pown..spa yg pnjg tgn 2 tlg la bg blik..cian kt aku nie ha,t jenuh nk mnjwb ngn abg aku..

12- da lg...sem nie aku dpt 1 knangan yg sgt2x mmalukan aku..xpernah aku dimalu kn sbegini rupa..cba bygkn kn,korg b'dri sorg2x kt dpan khalayak rmai..then dak rmai2x 2 glak kn korg..coz korg da la wat bnda slap ckit..fuuhhh,sesuatu yg mmalukn..cm xmo kuar blik da pas nie..klu bley tukar muko nie,dah tkr dah..

11- da sorg mmt nie dya ley g bka cita yg dah agk lapok n b'zmn kt org yg dya xrpt pown..how come man?? ..sgt2x la aku xska..xda motive..pda hal org 2 xwjd pown pd masa 2 n xda pown kt tmpt kjadian..really2x..weird..

apa lg ye yg mmbtkn aku kurang gemar ngan sem nie ye..???klu aku igt lg t aku update plak..

> Apa pengajaran yang korg dapat..?..aku dah xlrat nk taip..nnt plak aku gtaw pa yg aku dpt dr pglmn aku tok sem nie..klu rsa nk bg pndngn boley jer..

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Left Your Shadow Here