Followers

assalamualaikum,welcome to my blog..

Tuesday, April 10, 2012

Hari yang penuh terisi

Assalamualaikum....

See, kalau dah start blogging, tiap2x ari nak tulis..kalau dah stop, senyap terus bermingu-minggu..
Hari ini jadual aku agk free lah jugak..mana tak nya, hari ni ada satu kelas jer, tu pun  petang pukul 4 till 6..

Suppose, hari ini ada 3 kelas, ntah kenapa tub2x, dua kelas cancel tok hari ini..aku yang semangat mandi wangi2x tetiba housemate aku jerit dari bilik dya kata kelas cancel..aah, lagi lama la aku mandi..mulala nak lulur badan, syampoo bagai..suka2x..hehe..

Disebabkan kelas sikit hari ini, apa lagi enjoy sakan lah hari ni..tapi tu maybe tok orang lain..maybe sambung tidur balik, or layan movie..and bagi yang agak skema, maybe study, bak kata orang, study pagi2x senang masuk..orang lah yang kata, bukan aku..huhu..

tapi lain pulak activiti aku hari ni..ce teka aku buat apa..jeng jeng jeng..:

1. aku basuh baju..sonok basuh baju bila hari panas2x gini..baju mesti kering, tambah2x basuh yang tebal2x..sambil basuh baju, aku buat breakfast..bukan senang aku nak breakfast sejak aku study tinggi2x ni..sapa yang nampak aku breakfast tadi kira bertuah ler..haha..(macamla aku femes sangat..haha)..

2. Abis je breakfast aku siap2x pergi ATM kt UiTM..kononya nak bank in det kat orang..alaih2x mesin ATM rosak pulak..so, terpaksa la aku balik cepat2x coz nk kena g kangar pulak..kat Arau susah nak jumpa ATM, tambah2x Maybank..

3. Otw nak balik tu aku singgah la kedai mok cik yang aku selalu singgah beli barang dapur, konon nya nak makan kat umah ari ni.last2x ikan apa pun xda..terpaksa la pergi beli dekat Mata Ayer pulak..alhamdulillah semua barang ada..then blik rumah..

4. Sampai umah je, dah siap2x nak g pekan Kangar pula..coz tadi ni aku pakai track suit je pegi UiTM..ni nak g pokan, jaoh pulak tu, kena la siap comey2x sikit.hehe..tu la aku kan...

5. Dalam sepuluh lebih camtu, tayar moto aku dah bergolek ke Kangar..perjalannya ada la lebih krang setengah jam..jauh kan..aku pula bawa 50 ke 60 km/h, memang lambt lah kan..Dalam sejam pastu, tugas aku dekat bank pun siap..

6. Then, nak pula bayar bil2x elektik, n stremxy semua..aku straight je pegi TM point..duk pk2x,TM boleh ke bayar bil2x lain, coz aku dah mlas nk drop sana sini..kalau boleh bayar sekali jer..at last, abng ensem kat situ cakap boleh..mula la aku start buat muka comey, sambil kelip2x mata..haha xdala, aku gebang je pasal mata tu..aku yang jakun tak pernah bayar bil kat TM, mula la buat muka seposen plus comey sikit2x, cakap kat dya, ni 1st time nak guna..and dya dengan baik ati plus gentlemen bagai tunjukkn aku cara2x nak guna mesin satu per satu..gumbiranya nya...hehehe...dah la ajr satu2x, pastu mau pula tukar det dgn aku, coz aku xda duet kecik nak bayar cukup2x..lagi bahagia..hahaha...abis jer sesi tunjuk ajar, kalih2x belakang nampak pak guard duk perati ja kami tadi..aduh, segannya aku..asal pulak nak segan kan..bukan buat apa pun..esh2x..then aku pun keluar dengan hati yang berbunga2x..overnya aku..haha...bukannya dia luah perasan kat aku pun..dush2x, tumbuk kang..

7. Then otw balik aku singgah kedai lagi..beli barang housemate aku pesan,then isi minyak moto..wahh, banyak nya det aku keluar hari ni...laju macam air yang mengalir dari paip jer..

8.sampai umah pun dah dekat pukul 12..then start pula activiti menyelerakkan dapur..to teh to teh, pukul 1 lebih siap semua makanan dengan gabungan 3 pasang tgn..

9. Last nie lah activiti aku..update my blog sambil layan lagu nasyid....JAng!!

10, Petang satgi pula nak siap2x ke kelas..

See, terisi giler jadual aku hari ini..teringat kata2x mak aku..
"bangun tengah hari keja apa pun tak leh buat..kalau bangun awal, mcam2x boleh buat..nak pergi jauh2x pun sempat.."
sekarang baru aku paham maksud mak aku..hehe...
I love u mOm..u are my everything..saranghae..

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Left Your Shadow Here