Followers

assalamualaikum,welcome to my blog..

Saturday, February 26, 2011

nk tahu tip beli minyak wangi..??

hai..

awal2x bulan nie mst nk g shoping beli barang kn..terutamanya yang dah keja..mst nk shoping sakan.ada yg nak beli baju,kasut,beg,perfume dan macam2x lagi..sesapa yg obses dengan perfume mesti suka beli perfume tiap2x bulan kn..tahu x tip2x nk beli perfume..sesapa yang xtahu.meh cini nk story ckit..

Tip nk beli minyak wangi:

  • keadaan iklim: apabila musim panas, amat digalakan menggunakan wangian yang lembut.ini kerana kulit yang berpeluh akan menajamkan lagi bau wangian tersebut.

  • usia: bagi anda yang berusia: biasanya mempunyai kulit kering dan menyebabkan wangian akan menyerap ke dalam kulit.wangian yang lebih tajam amat sesuai untuk dipakai.

  • waktu membeli: waktu yang sesuai untuk membeli minyak wangi adalah pada waktu siang. ini kerana hidung lebih sensitive dan peka pada siang hari. jangan menghidu wangian lebih dari 3 kali. ini kerna bau yang masuk ke dalam hidung berbeza dengan bauan yang sebenar.

  • tekanan: jangan membeli minyak wangi dalam keadaan tertekan atau terpaksa kerna pengairan darah dalam badan lebih laju dan boleh mengubah selera anda..

haahh...tu la antara tip yg aku leh kongsi dgn korang semua..the end..(^_^)

2 comments:

HAZRIL HAFIZ said...

oitt...awat spelling error byk sangat??

nurhidayah said...

nk wat cmna bdak bru bljar menaip..

buah cempedak diluar pagar,
ambik galah tolong jolok kan,
saya budak baru belajar,
kalau salah tolong tujukan..:D

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Left Your Shadow Here