Followers

assalamualaikum,welcome to my blog..

Saturday, March 5, 2011

CEPAT2X CITA PANAS...

ahai..

nk taw something x..ada story panas nie..cepat2x..

ari rabu ari tu kn aku dengan member2x klas skali ngan lecture aku g lawatan ke SARAWAK taw..best giler..maklum la,first time nak pegi sarawak and naik kapal terbang..sebelum ini asyik dengar orang je g airport and naik kapal terbang..skang giliran aku plak..aku nie bukan la anak org berada,so susah untuk aku naik kapal terbang nie..dapat naik plane g sarawak kira bagus la tu..dapat gak rasa naik kapal terbang..

perasaan tu tak payah nak cita lah kan..memang excited abis..makan sampai buncit, mandi basah lencun,tidur mimpi ke bulan..haha..cam tu la klu nak di pendek kn..kami gerak g airport agak awal la..kta orang xnk nanti jem..then sampai sana terus g makan bagi yg lapar,n solat bg yg boley solat..abis je makan.solat smua kami pegi la check in apa patot..

masa otw nak naik semua org excited giler..bagi yg dah selalu naik dyorang biasa2x jer.relax jer..yg first time nie,ada ja yg kami buat..ada yang call family tok inform yg kitaorg dah nak gerak..ada jugak yg excited ambik gambar posing sana sini..termasok la aku..hahah..



masok je dalam plane tu rasa cam xpercaya pulak yg aku nie ada dalam plane nak g sarawak.gumbira rasanya..haha..masuk je trus cari tempat duduk..ciap ada yg berebut2x nak duduk sebelah tingkap n termasok la aku skali lagi..hahah..

time plane tu nk jalan jer,aku rasa berdebar2x..ada gak terpikir,t'tiba je plane tu rosak ke apa kn..takowt gak..ati nie diam jer..tuhan saja la yg tahu,,apa2x pown kita kena la berdoa agar perjalanan kita selamat..xgitu ustazah..=)..

time nak jalan,operator tu suh pkai tali pinggan..then ada demonstration pasal keselamatan ketika kecemasan..sonok tengok pramugari and pramugara tu wat demo..cantik n nsem jer..haha..sempat g usha kan..cmna xusha klu da presenter dya duk depan mata..usha je la kn..hehe...

time plane tu nak naik,mula la aku rasa loya smcm..pening smua ada..tapi tu jus smentara je..lama2x dah ok..nasib baik aku xda mabuk kenderaan..kalau x,wat naiya jer..huhu..alhamdulillah,pilot tu bawa plane dgn baik jer..rsa selamat..hilang semua rasa takowt tadi..haha..

bila dah ada kat udara,aku pown usha la kat bahagian luar..dari atas kita boley nampak mcm2x..terutamanya keindahan ciptaan tuhan..=)..aku pown xmelepaskan peluang untuk ambik gambar dalam plane n berlatar belakang kn awan..nice jer..

tu la pengalaman aku naik kapal terbang yg aku nak cita kat cni..panas x.panas x..haha..panas giler kan..mcm bru kuat oven..rasa cam nk tumbuk je tukang tulis nie kan..haha..tu je la nk story..dah ngantok giler dah nie,klu ada silap eja tu paham2x je la ek..k la daaa...

P/S: tajuk entry sebenar adalah yg nie..:"first time naik kapal terbang pegi SARAWAK"(^_^)..hahaha..

2 comments:

bedah said...

cmna xusha klu da presenter dya duk depan MAT..usha je la kn..?????

hahaaahha.dayah x abes eja.

nurhidayah said...

mata la..aku ngantok time tu..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Left Your Shadow Here