Followers

assalamualaikum,welcome to my blog..

Friday, July 6, 2012

'Kalau diberi peluang benda yang teringin nak buat...'

Assalamualaikum..olahai (ola+hai)...

petang2x gini buat aku ngantuk rasa nak tidur..dengan perut yang berbunyi minta diisi buat aku bertambah nantok dan tak boleh nak concentrate kat study..tapi digagahkan juga mata and badan nie tok bangun..bukan apa, next paper dah xlama sangat..gap 2 3 ari jer..xbleh nak relax sangat..baru jer nak baca chapter 1 mulut dah menguap besau2x..walaupun pasang lagu kuat2x still xleh..cmna nak study ginie..kepala pula duk berangan jer memanjang..memang xboleh study lah..aku bukan jenis study petang2x..argghhh!!!..lastx ke sini juga aku  singgh.. 

bila dah berangan mula la da idea2x datang yang jauh menyimpang dari topik yang aku patut study..actually, bukan lah berangan tapi lebih kepada keinginan yang tidak kesampaian..macam ayat sedih jer..huk3x..

well, bila start hidup baru dekat Arau cini.aku asa boring lah pulak..cam xda life..kalau kat merbok dulu hujung minggu aku n member2x rajin kuar jalan2x event xda transport sendiri..experience macam2x..bestt!!!..tapi, since kat sini banyak benda yang aku xbuat macam masa study diploma..windu!!!..eh, aku dah terkuar tajuk nie..actually, nak cita pasal tajuk entry kat atas tu..

benda pertama yang aku teringin SESANGAT nak buat sekarang adalah bersenam setiap petang..sound simple right..kalau masa dip, tiap2x minggu aku lari2x, joging2x dengan pelatih..masa abang aku tinggal dengan family aku, petang2x selalu pegi jogging dekat Taman High Tech..xpun dekat air terjun or tepi tasik kulim..tapi sekarang dah xbuat semua tu.. bila kat arau and da kat tempat aku sekarang nie rasa cam susah sikit nak buat..sebab, of course lah aku perlu kan teman..buat masa sekarang nie aku xjumpa g dengan orang yang boleh teman aku buat benda alah nie.well, aku nie yang jenis affiliation needs nie memang suka nak buat apa2x dengan member..satu masalahnya aku segan nak buat sesorang..orang kata 1st time tu memang lah segan, tapi lama2x okay lah..lepas tu nak buat sendiri pun dah okay tak segan..yes, thats right..untuk permulaan aku perlukan teman tok mulakan langkah..tapi...just what i say, belom jumpa teman yang sesuai lagi..kalau da boyfriend boleh lah jugak ajak g sesama kan..huuuhhh...who want accompany me???


benda kedua adalah nak belajar menari..teringin sangat nak masuk kelas tarian..dulu masa aku nak isi masuk u,aku cakap lah nak ambik tarian nie semua, tapi family aku tak bagi..akur  aje lah..masa skol rndah dulu aku selalu masuk dikir barat n pertandingan muzik ala2x orchestra  camtu..skol mngah pula memang masuk kelab tarian citrawarna negeri kedah..pernah la buat persembahan and masuk pertandingan..then bila dah masuk u semua tu dah xda,,xda geng nak buat..masalah yang sama kan..xkisah la tarian apa pun tradisional ke, sasa ke or sekarang tengah popular dengan K-POP, nak belajar..coz y?..sebab dya enjoy..


and next is i really really want  to learn to play piano and guitar. agak2x apa masalah dya sekarang??  macam dah boleh agak kan..tapi itu bukan masalah utama dya..yang nie memang susah sikit nk direalisasikan..first thing of course lah perlu kan cost tok beli bnda2x alah tu..bukan murah taw..unless, kalau da member yang dah ada benda2x alah tu and sudi nak ajar..memang heaven lah..!!!ada sesapa yang teringin nak derma piano and gitar dekat saya x??..sambil kelip2xkn mata (*,*)..


best kan kalau boleh buat..actually,memang boleh buat pun, tapi perlukan semangat yang kuat dan usaha yang lebih.. wahh!!..insyallah, akan diusahakan tak lama lagi impian yang pertama tu..sekarang focus pada study dulu yer, your paper just around the corner..Fighting!!!


No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Left Your Shadow Here