Followers

assalamualaikum,welcome to my blog..

Saturday, July 21, 2012

Salam Ramadhan

Assalamualaikum...


Alhamdulillah..tahun nie kita masih lagi berkesempatan untuk menunaikan fardu puasa bagi semua umat Islam..moga-moga kita dapat menjalankan ibadah puasa dengan penuh ikhlas dan sabar..kerna disebalik keikhlasan dan kesabaran itu ada ganjaran yang berlipat ganda..

Marilah sama-sama memperbanyakan amalan-amalan kebaikan dan kebajikan seperti bersedekah, berzikir, membaca al-quran, tarawih dan sebagainya..kerna bulan ini adalah antara bulan untuk kita mengutip pahala sebanyak yang mungkin..

Dan dikesempatan ini belum terlembat untuk mengucapkan salam ramadhan buat semua muslimin dan muslimat sekalian..saya hadiahkan serangkap pantun untuk semua;

Salam dihulur pembuka bicara, 
bulan mulia sudah menjelma,
 mari kita niat bersama,
 sempena Ramadahan yang kini tiba..

Ku hulur tangan memohon keampunan dan kemaafan dari dikau, dikala bulan yang mulia, moga dikau dapat memaafkan diriku serta menghalalkan segalanya sedari saat pengenalan lagi.. ku juga pohon doa supaya dikau menjalani ibahan puasa sebaiknya..

"Sebening air wudhu, sesuci al-quran, semerdu alunan zikir, seindah solat lima waktu, setenang hati yang tiada rasa benci dan dendam, jika tangan tak sempat berjabat, wajah tak sempat bertatap, bukalah pintu kemaafan..Salam Ramadhan Al Mubarak dan Selamat Berpuasa..."


No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Left Your Shadow Here