Followers

assalamualaikum,welcome to my blog..

Tuesday, December 28, 2010

JPJ OR JPN..malu2x...*_*



HAH! BLOGER2X!!..BACA! ENTRY! ORANG!!..hahhaa..tredmark masa g LIBK siri 41..tp da edit ckit2x la..heheh..

what happen today..??..something yang memalukan berlaku dekat aku..xtahu nk letak mana muka nie..nasib baik tak smua orang tahu..pak cik dekat dalam pejabat 2 je yang tahu..kisah dya bunyi camnie..al-kisahhh....aiiibbb...

tepat pukul 3.15 p.m aku naik moto kriss abah aku..moto yang dah lama aku xtunggang..then,aku berhenti cucuk duet kt bank islam..biasa la duet dah masuk,g pown esok nak kuar g shoping..suka2x..hehehe..dalam 5 minit cam 2 aku sampai kt 1 bagunan nie..aku pown parking moto aku betul2x depan pintu pagar bangunan 2..dengan lagak berani plus confident nya aku jalan masuk dlm pejabat 2..sampai je kaunter pertanyaan,aku pown cakap la tujuan aku ke situ..

budak comey: salam..saya nk renew lesen saya..
pak cik: ang nk renew lesen..lesen pa?
budak comey: saya nk renew lesen moto saya..nk permanent kn lesen..
pak cik:betoi ka ang nk renew lesen nie..
budak comey:betul la pak cik..xcaya meh tengok lesen nie..
pak cik:ang nie cba tgk btol2x..betol ke tmpt nie yg ang ptt mai..
budak comey..btol la..xkn salah kowt..
pak cik: ang nie, jpn ke?
budak comey:.eh,jpn ke jpj..(smbil tgk keadaan skeliling.)
pak cik: nk masuk umah melayu ang p masuk umah cina apasal..(smbil t'sengih)
budak comey: opss,,hehe..silap tmpat la pak cik.sory2x..(smbil wat muka xb'slah)..hahha

or

dengan perasaan malu smbil t'sengih2x aku kuar dari pjbt 2..muka nie xtaw nk letak mana dah,dah abis tebal dah..klu buh bedak 10 inci pown belom tentu boley buang rasa malu aku nie..nasib baik pak cik 2 xknal aku n aku pown xknal pak cik 2..mnx2x xjmpa dah..hahah...ya ampun..malu nya aku..dah anta belajar tinggi2x,still buta huruf..esh2xx..terus aku tipon mak aku tnya kt mna letaknya JPJ 2..rpa2xnya kt dpan poli..esh2x..jln dpan ckit jmpa la..

sambil tersengih2x aku pown tunggang moto aku gerak ke JPJ..sampai je JPJ,aku msok sambil eja nama pjabt 2 btol2x..tkut slap lg..bkn pa,dua dua bagunan 2 sma ja rupa bentuk dya..warna pown sma,tmpt parking pown lbey kurang sma..wat aku confius jer..knapa asl msok dlm 1 tmpat 2 org mst pndg slek..cm da utang jer..aku pown msok wat2x sbuk..bt2x tkan nset la..2 la reaction m'sia bila org dk usha plik..dlm msa yg sma aku t'cari2x kt mna tmpt nk ambik no nie..yg aku pown 1,dah taw rabun xbwk spek..pndg kiri kanan xnmpk pown..mula la aku kol,mak aku blik..las2x,dgn wat muka tbal g,aku g tnya sndr kt kaunter..then,dpt taw yg ari nie system downn..offline.."adik dtg esok ye.."..hah,penat je aku dtg dr jauh,dah la dpt malu free2x cm2 jer..arhhh..

aku pown balik la dgn perasaan hampa..ntah bila la aku ley renew lesen aku nie..1 ari bulan dah nk blik kampus..1 ari bln gak la lesen aku mati..nasib badan la cik hidayah oi...

moral of the story: sblom nk g mna2x make sure tahu dulu arah tuju n tmpt yg nk di tuju..jgn dk tnjuk pandai n men redah jer..even,tmpt sndri pown ley slah tmpt..tkt nnt jd cm aku nie ha..k la...apa2x pown gud luck ye..:)



7 comments:

lindariepin said...

hahaha... gelak gulung2 kalau pak cik 2 baca blog nih.. :)

Mahfuzah Husna Zulkifli said...

Lawak2... adoyai cik dayahku. Lepas ni nak pi mana pulak? Meh nak teman meh :)

nurhidayah said...

linda:..smpai kena gulung nuh..esh2x..
puzah: kena bg map la pas nie..hahha

Izyanti said...

Hahaha. Masyarakat nk cover malu tekan2 handset..! Kita serupa. hahaha.

nurhidayah said...

smua individu sma ja kn..klu dlu xda nset apa yg org akn bt ye..pk2x..

alin said...

hahahaha..ciannye..dah la salah tempat...pastu offline plak..sabat je la ye..kihkihkih..

nurhidayah said...

rossa alina:..2 la pasal...bad luck la ri 2..huuhhuu

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Left Your Shadow Here