Followers

assalamualaikum,welcome to my blog..

Friday, December 31, 2010

2011 punya azam baru..


ahai...
"SELAMAT MENYAMBUT TAHUN BARU" or "HAPPY NEW YEAR"
itu lah ungkapan yang org akan sebut bila tiba tahun baru..lagi best bila ada yang duk countdown n celebrate kt dataran,stadium semua..seronok sangat kan..

Tapi,bila diihat dan dikira,tahun makin lama angkanya makin membesar..kira balik umur kita pown macam itu la juga..makin hari umur kita makin meningkat..naik lagi satu tahun umur kita..sedar tak sedar kita makin tua di makan usia..sekarang umur aku sudah pown meningkat ke angka 12 tahun..opss,21 la..ahaha.tak sangka dah tua rupanya aku...rasanya macam baru semalam aku main masak2x ngan sepupu aku..cepatnya masa berlalu..tup tup dah 20 lebih..

sepanjang hidup nie,apa lah yang aku telah sumbang pada diri aku,family,agama,bangsa dan juga negara..rasanya tak ada apa2x yang pernah aku sumbang..hanya membazir duet parent aku n juga n duet negara ja..yela,dr kecil smpai besar,k'jaan jer yg duk tnggung aku.bila la aku dapat berbakti n balas jasa kedua orang tua aku n negara aku nie..huuhuhu..

bajet nk wat ayt yg menginsafkan,tapi xpndai la nk wat ayt2x bermotivasi nie..so,jd la entry aku yg xseberapa nie..hmm,pasti semua dah start pasang azam n angan2x untuk tahun baru nie kan..sma la cm aku ..xsbr nk tggu tahun baru nie n nk mulakan azam baru..

azam aku untuk tahun nie:

1) aku nk jadi ank yang solehah
2) tingkatkn amal..insyaallah..:D
3) be more matured..(xnk jadi budak hingusan g..huuhuhu)
4) be more independent
5) ada kewangan sendiri
6) dapat kawen awal..hahha


Dapatkah aku melaksanakan kesemuanya...????..banyak 2...tetttt..huhuhu...kesemua 2,insyaallah akan aku cuba laksanakan..tapi yang ke-5 2 xsure la..klu da jodoh ada la..doa2x kn lah ye..hehehe..yg lain aku akn cuba,klu xsempat aku proceed tahun hadapan..hahahha..tapi biar lah azam untuk tahun nie aku laksanakan tahun nie juga..

n hope yg lain pown dapat laksanakn azam msg2x tahun nie..tahun baru,azam baru n semangat baru..jangan hanya hangat2x taik aym jer..cakap je,bt nya tidak..aku cakap nie untuk dri aku juga n pada semua insan yang bergelar manusia yg pnya azam..(bukan org yg bernama azam k)..hope kita sama2x dpt tunaikan impian kita ye..

ALL THE BEST TO ALL..GOOD LUCK..MMMUUUAAHHH..:D

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Left Your Shadow Here