Followers

assalamualaikum,welcome to my blog..

Wednesday, May 4, 2011

..^^masak oo masak~~..

ahai..

alhamdulilah, hari nie aku dah berjaya masak 3 jenis lauk..tapi yang simple2x jer..tu pown lauk yang dah biasa aku masak..budak sekolah rendah pown tere wat..aku nie kn malas sikit bab masak memasak nie..kalau lauk aku jadi kira ok la tu..ari nie aku masak ikan kembung masak kicap.sup sayur dengan ikan goreng..betol x aku cakap,simple2x je aku masak..biasa la budak baru belajar..haha

semalam aku masak laut ikan masak sambal, bayam masak lemak n ikan goreng lagi..sayur tu kena perli pulak.."masak lemak mana kena tumis bawang,tu la orang suruh masuk dapur tengok orang masak xnk,asyik mengahadap tv jer."..hah,free2x jer dapat perli dari mak aku..sengeh2x cam kerang busuk je la aku..hahha..

masa dinner tu da la sembang sikit2x sal bab masak dengan famili aku..lebih kurang cmnie la bunyi dya..:

mak: dalam peti ais tu da banyak ikan.esok bt la laksa.
aku: malas la nak buat..
mak: masak pown malas.cmna nk masak tok laki nnt.
aku: ala,nnt cari la chef..xperlu nak masak dah..
mak: larat ke laki ang nk masak, dya pown nk makan masakan dari air tangan isteri dya..
aku: nanti blajar la dari dya..kn senang..hehehe..
wawa: nnt p umah mak mentua suh masak padan muka..
aku:..!@#$%^&*
mak: tengaok,adik yg kecik nie pown pandai..minda t'buka betol..(bdak bru je umo 9 tahun)
aku: wat la cam cita anak mami tu..klu nk makan nasi berani,p beli kt kedai jer..pastu wat2x kata orang yg masak..haha
mak: bt nya kedai tu tutup,nk kena masak sndri gak..
aku:kedai tutup suh mak la masak..
mak: xkuasa aku..
wawa: xmau la p umah ang.t klu p kami yg kena masak..
aku: klu mai t bawak la siap2x lauk dari umah..hahhaa..

tu la serba sikit aku n famili aku dk sembang..lebih kurang je la..abah aku gelak je dengar kami duk sembang..yg adik aku pulak xpadan dengan kecik,da ja nk kena hentam aku,,bila la aku nk belajar masak scara serius ntah..nie kalau masak men campak2x je apa yg ada..blom sampai seru tok belajar masak kowt..hahaha..

apa2x pown cuti nie kena aku belajar masak..kalau x,ntah bila la nk belajar..esok kita masak laut lain pulak k..=)

p/s: to hidayah: chaiyok2x..!!..=D

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Left Your Shadow Here